sobota, 13 lipca 2013

Dzisiaj trochę o tym jak uczymy się geografii.
W domku Jasia, w którym stoi jego łóżko, na ścianie wisi mapa polityczna świata. Mapę kupiliśmy na allegro, za kilkanaście złotych - firma chyba Express Map, ale sa różne. Jest dość duża, szerokość około 1,5 metra.
Flagi z magnesami
 Na samym dole mapy były wszystkie flagi świata wraz z podpisanymi nazwamy krajów. Na nasze potrzeby - mapa została przyklejona klejem do tapet  do metalowej płyty przymocowanej na ścianie domku, a flagi - wycięłam  z dużej mapy i nakleiłam na taśmę magnetyczną.
Cała mapa - niestety w domku jest dość ciemno i odbija się lampa


Jak korzystać z mapy?



  • losujemy z pudełeczka flagę, ja czytam nazwę kraju i szukam go na mapie , następnie przyklejam w odpowiednim miejscu, następnie Jaś losuje i szuka kraju. Wygrywa ten kto znalazł więcej państw :)
  • przed snem - często bawimy się w "jak dojechać do...." - np jadę palcem po mapie z Chin do USA wybraną drogą i mówię co mam po drodze oraz czym się poruszam (samolot , statek itp)
  • "pokaż mi " Afrykę, Chiny , Indie, Madagaskar, Ocean Indyjski czy co tam akurat się uczyliśmy
  • szukanie sąsiadów- opowiadamy z jakimi krajami graniczy np Polska

Australia i przyklejona flaga

Do tego mamy dodatkową książeczkę z naklejkami z różnymi flagami , można wykorzystać do zabaw razem z mapą - jak ja znajdę to dołożę zdjęcia.
Myślę że mapa przyda się jeszcze dłuuuuuuuugo , powoli uczymy się państw, oceanów i mórz , myślę że za 2-3 lata większość bez dużego wysiłku będzie w głowie

1 komentarz:

  1. Bardzo pomysłowa i mądra zabawa/nauka. Zwłaszcza, że w dzisiejszych czasach wyprawa na koniec świata właściwie jest możliwa. Trzeba tylko wiedzieć którędy :-) Pozdrwiam

    OdpowiedzUsuń